søndag 3. oktober 2010

Over the River and home again

I dag var det altså homecoming decorations klokka 1 og "Over the River and Through the Woods" klokka 2. Jeg dro til skolen for å få med meg én time decorations før showet starta. Dessverre kom vi ikke igang med pyntinga FØR jeg måtte dra, så jeg har ikke peiling på hva de andre fant på etter at jeg gikk. Er spent på å se hva de fant ut i morgen.
Når det gjelder showet jeg så, er det bare én ting å si: HELT UTROLIG! De var så flinke skuespillere, og kulissene var råbra! Jeg er imponert, for å si det sånn. Stykket handler om to par italienske besteforeldre og et av deres barnebarn, Nick. Han har blitt forfremmet på jobben og dermed blitt tilbudt stilling i Seattle, Washington. Han har hele livet bodd nærme besteforeldrene sine i NY, og nå skal han fortelle at han kommer til å flytte. De tar det ikke særlig bra, og gjør nesten alt de kan for å få han til å bli. Dette er et veldig morsomt stykke, samtidig som det er trist. Hadde faktisk tårer i øynene mot slutten. Men i hvertfall; veldig bra jobba til alle som var med i den oppsetninga. Det var noen øyeblikk hvor jeg glemte at det var skoleelever som spilte og ikke gamle folk.
Forresten; dere vet de programmene man får når man er på teater, hvor det står litt om alle skuespillerne... Jeg var med i det som ble delt ut til dette showet. (Teknisk sett var alle teaterelevene med.) Det er ganske kult.
Og cast listene til "Arabien Nights" ble posta i dag. HAHA, jeg ble faktisk en stein (first stone MED replikker til og med) + Sultan's attendant. Er fornøyd. Jeg er jo her for å ha det gøy, og det tror jeg det blir uansett hvilken rolle jeg får. OG jeg var ikke alene om det!

Kjøpte meg endelig en hårføner i dag. Har allerede prøvd den, og den funka veldig bra. I morgen begynner altså homecoming, og første spirit day er "mix and match: what not to wear". Skal prøve å være med på disse så langt det lar seg gjøre. Må nok låne litt klær her og der. Dere skal få se antrekket mitt i morgen. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha på, men har sånn ca. noe planlagt i hodet.
Rosa, rugosa

-Birgit

Ingen kommentarer: