lørdag 11. desember 2010

Snartur til Skandinavia



Her er min "secret snowflake" gift som jeg mottok.

Råeste juledekorasjon ever. Hver gren er lysbelagt!

I dag har jeg, Pinja (Finland) og Suzanne (Danmark) besøkt en skandinavisk butikk i Plano. De som driver den har skandinaviske aner og importerer varer derifra. Fant en del kjente godsaker og suvernirer. Fikk smake julekaker de hadde bakt, men jeg må innrømme at mammas pepperkaker er bedre! Det som var så utrolig morsomt da jeg var der var at hun som ekspederte meg var fra Norge. Bankkortet mitt røpet meg. Hun hadde bodd her i 12 år. Vi snakket en liten stund og jeg hadde faktisk problemer med å snakke norsk. Svarte noen ganger med "yes" og "no". Rart det der... Men hun sa at hun visste hvor lett det var å bli språkforvirra. Jeg spurte henne hvor i Norge hun kom fra, og vet dere hva hun svarte? TROMS! Jeg ble så oppspiøt at dere aner ikke. Det viste seg at hun var fra Finnsnes (nærmere bestemt Finnfjord, mener jeg). What a small world. Fikk epostenhennes. De er en norsk damegjeng som bruker å treffes til lunsj, så jeg måtte bare si ifra om jeg ønsket å joine.








Dagens fangst!
Fikk pakke i dag også! Forseglingen var faktisk åpna, men jeg tror ikke noen ting mangla.


I kveld har vi vært i kirka, truffet Santa Claus
og spist på Texas Roadhouse. Der skjedde det også noe helt spesielt. En av gjestene hadde bursdag i dag, og da er det tradisjon at bursdagsbarnet må sitte i en sal og svinge en serviett over hodet mens de som jobber der synger bursdagssangen. Vel, jeg knuffa hele tiden borti Kevin, så han sa til servitrisen at jeg slo han. Da sa hun "In just a minute we'll place her in the saddle". Jeg trodde hun sa "on the side", og svarte dermed "thank you". Det skulle jeg ikke ha gjort... De tulla visst ikke der, så etter en stund kom hele gjengen som jobba der dragende på salen. Jeg måtte sitte i den, svinge en serviett over hodet, mens det ble annonsert at jeg hadde kommet hele veien fra Norge. Herrgud. Gjett hvem som var flau...

Say "YIHAAA"!


Ordentlige peanutter!

Oh no! Jeg mista skallet på gulvet...

...men deet gjør jo ikke noe. Her i Texas kaster vi alt på gulvet. Fysj.

-Birgit

Ingen kommentarer: