søndag 12. desember 2010

Home Alone 5

Hva gjør man en søndag man har huset helt fgor seg selv? Lekser, folkens! Ja, for i dag har jeg nemlig vært alene hjemme halve dagen. Det har vært veldig stille og rolig. Godt med noen sånne dager iblant. Mens jeg var alene skypet jeg med Marte. Plutselig ringte det på døra! Jeg ble jo vettskremt. Det er aldri noen som ringer på døra her... Jeg lista meg bort for å se gjennom kikkehullet, og jammen ta sto det to menn der. Åpne vs: Ikke åpne. Døra forble stengt, og etter en liten stund forsvant de. Marte så på via webkameraet og et øyeblikk trodde vi vi skulle få en Disturbia-episode. Det skjedde heldigvis ikke. Jeg er ikke veldig redd av meg når det gjelder sånt, men det er mulig at det faktum at jeg befinner meg i USA hadde noe med episoden å gjøre. Kanskje Criminal Minds og CSI har hatt en effekt på meg likevel?


Senere på kvelden ringte det på døra på nytt! Jeg lista meg igjen bort for å se hvem det var. Denne gangen gjemte det seg en mann som holdt frem et fat med en konvolutt på. Kjekt med kikkehull. Da vet man når man ikke skal åpne. Ja, for døra forble lukka. Håper det ikke var noe viktig...



Ellers har jeg sydd, sett på TV, strikka (snart ferdig med votten!) og gjort lekser. Kom på at jeg må skrive en monolog i teater som skal freføres. Dette er på en måte tentamenen i dette faget. I tillegg må jeg skrive en barnebok om vann til tirsdag. Dette er i kjemi. LML.

Nå skal jeg nyte stillheten før stormen kommer, haha neida... Men noe av det jeg savner er å sitte i bilen og bare tenke. Jeez, I'm such a freak! Sånn er det bare. Synes det er så herlig å sitte og filosofere. Gjerne med iPoden plugga i ørene. Noen som er enig? Det var det jeg hadde på hjertet i dag.
Og forresten; Mimi (vertsmormor) har jo vært her i helgen. Hun reiste tilbake i dag, men før hun dro leste hun en bok til oss. Den handla om menneskers "invisible bucket" som vi er med på å fylle og tømme ved å gjøre gode/dårlig gjerninger. Da hun var ferdig fikk vi alle sammen hver vår bøtte. Oppi den lå det $50 som vi skulle bruke på å fylle noen andres bøtter. Jeg skal i hvertfall bruke pengene på julegaver til barn som ikke har noe hjem eller som har blitt mishandlet. Dette er et sted vi har kommet i kontakt med gjennom skolen. Vi gjør så mye fin veldedighet i teateravdelinga.


Sjekk dette! Vet ikke om det stemmer, men ganske kult om det gjør det. Any readers who are not from Norway or USA out there?

-Birgit

Ingen kommentarer: