onsdag 8. september 2010

Quite an interesting day

Våkna i morges til et forferdelig uvær. Det regna helt ekstremt! Skolene til de tre yngste vertssøsknene mine ligger ca. fem minutter unna, men pga. regnet kjørte vi de til skolen. Var litt sent ute i utgangspunktet og det ble ikke noe bedre med tanke på skoletrafikken. Når været er sånn som det var i dag kjøres alle barna til skolen. Vann er farlig, og kan i verste fall føre til våte klær. Kom ca. 10-15 minutter for sent til skolen. Heldigvis hadde vi vikar i første time, og jeg slapp detention. Tror faktisk det kom av at værforholdene var som de var, så takk gud! Klassen hadde begynt å se en film som het "Ka-boom!", og en handlet om sprengstoff og eksplosjoner. Vi fikk i oppdrag å skrive ned 20 viktige ting fra filmen. Jeg syntes det var en utrolig kjedelig film - helt til Norge ble nevnt, og de til og med var i Norge og filma! Det hade med Alfred Nobel å gjøre. Noe om et laboratorium som ikke ble sprengt under eksperimenter. Det var til og med et intevju av en normann, og det kunne man trygt høre! Oh boy, Mr. "en annen utgave av Petter Solberg"...
I teaterklassen i dag begynte vi å lese et stykke som heter "Over the River and Through the Woods". Helt utrolig bra stykke! Flirte masse. I morgen får jeg CDen med melodiene til Lés Miserables. Tenk at det bare er litt over to uker til audition! Fingers crossed.
I gymmen i dagn fikk jeg oppleve litt ordentlig amerikansk high school. Teknisk sett var det etter gymmen, men i hvertfall:
En av jentene hadde lagt skoene sine i et skap ved siden av sitt eget pga. mangel på plass. Da hun komtilbake etter timen var skoene borte. Hun var skikkelig pisst! "Who the f*** steals someone's crap?! I swear that if I don't find my shoes I'm gonna kill someone!". Hun fant ikke skoene. Det var tydeligvis ikke første gangen heller. Selv ville jeg låst skoene inn. Vel, litt drama i hverdagen kan ikke skade. Det var gøy så lenge det varte. Nei, det var det ikke. Stakar! Bedre lykke neste gang.
Da vi kom hjem i dag måtte jeg bare legge meg nedpå litt. Hadde skikkelig vondt i magen. Gjorde litt lekser, og så dro vi ut på asiatisk restaurant og spiste kina-mat. Prøvde meg med spisepinner, men det funka dårlig. Nå har vi i hvertfall avklart hvorfor kineserne er så tynne.

Min første lykkekake. Familie og venner

Det står bare randome ord på lappene. Ganske creepy med tanke på at jeg er født i mai.

På vei tilbake fra restauranten ble vi stående i bilkø. Det var brann i et av husene (?) før innkjørselen til vårt nabolag. Vi sto der en lite stund, men så fant vi ut at vi ikke ville komme noen vei. Vi snudde, dro for å hente Chase fra turntrening, og på tur dit stoppa vi innom en klesbutikk. Jeg kjøpte meg bare noen accessorier.

Veiene fløyt forresten over av vann i dag. De har sånne steinblokk-veier hvor kantene er støpt i ett, så vannet fyltes bare opp. Da vi kjørte fra skolen så vi gjorder som var blitt omgjort til små "innsjøer". I tillegg lyna det i kveld. Spektakulært.
Prøvde å få det på film (hvor hardt det regna, altså). Det var i hvertfall helt sykt!
-Birgit

Ingen kommentarer: