lørdag 4. september 2010

Ganske neato, burrito.

Dagen i dag har vært veldig bra! Den starta med amrikanske vafler, oversvømt i sirup, og kan trygt si at det var veldig godt. Litt senere utpå dagen dro vi til Kroger (matbutikk) for å handle inn mat. Pretty obvious. Jeg fikk meg müsli, en form for grove nutri-barer og grovbrød. Det gjelder å vært smart der man kan når man lever under så ekstreme matforhold i Amerika.
Kjøpte meg også en dobbel chocolate ship frappuchino, men det trenger vi ikke å gå noe nærmere inn på.
Så var det hjem, spise litt lunsj, for så å dra og gjøre noen ærender rundt omkring. Chase og Hannah skulle være hjemme alene. (Denne helgen skal de hver sin dag tjene hverandre fordi de kom i en vodlsom krangel denne uka. Sandi og Kevin har forsøkt å holde de fra hverande uten noen effekt, så da ble straffen at de skulle tilbringe to hele dager med hverande.) Resten av familien hadde satt seg i bilen, og så kom Kevin på at det ikke var lenge til vi skulle i kirken. Ut bar det, på med andre klær, og så tilbake i bilen med hele familien. Vi skulle altså dra direkte etter ærendene var gjort.
En av butikkene vi stoppet på var en slags stor sportsbutikk. Kelsey måtte ha tennis-racket og andre diverse ting. Jeg var så heldig å finne litt, jeg også. Dermed ble det en vellykket handel.

Hvite Converse ♥ Nå kan vi kle oss HELT likt, Marte. Hurra!

Kirka var den samme som vi var i første gang. Helt utrolig hvor ulik den er fra den tradisjonelle kirka i Norge.

Inne i velkomsthallen. Vedkommende i bildet: Foreløpig ukjent.

På vei hjem fra kirka stoppa vi på Chipotle, en mexicansk grill, hvor vi kjøpte oss buritos. Og her dere, her skjedde det noe veldig interessant. Da jeg sto og bestemte meg for hva jeg skulle ha på min, sa Sandi til fyren i disken at jeg var fra Norge. Så nærmest roper han ut "Oh my God! Are you kidding?" Jeg trodde det var fordi han syntes det var skikkelig kult at jeg var fra Norge, men så sa han "Jeg snakker litt norsk". Ble veldig imponert. Det viste seg at mormora hans hadde flytta fra Lillestrøm til USA som 20-åring, så han hadde vært i Norge og hadde selv tatt initiativ til å lære seg norsk. Han hadde kjøpt seg norske bøker som Ibsen, Mus og menn (eller noe sånt), og en til bok jeg ikke hadde hørt om. Er ikke sikker på hvor mange ganger han utbrøt "Oh my God", men det var mange! Han var helt i sjokk. Hva er oddsen, liksom? Skikkelig hyggelig gutt i hvertfall.

Gigantisk burrito. It's America! (Spiste ikke hele.)

I morgen tidlig skal Kvein og Kelsey ta meg med og spille tennis. Eller, de skal prøve å lære meg det. Gleder meg kjempemye! Har hatt lyst til å spille tennis lenge, men kunne ikke joine skolelaget. Så skal vi til Mrs. Sandi (vertsmor Sandis venninne) og spise middag. Tror det blir en koselig dag.

-Birgit

Ingen kommentarer: