torsdag 9. september 2010

I've got a friend!

Ja, det stemmer. I morgen etter skolen skal nemlig jeg og Catarina fra Brasil til Highland Village, som er et outdoor mall, på shoppingog kino. Gleder meg veldig. Blir godt å være litt sosial utenfor familien. Misforstå meg rett! Denne uka har gått veldig fort. Hadde jo fri på mandag, så det kanskje ikke så rart. Hadde bare hver helg vært tre dager... Det hadde hjulpet.

I dag bestilte jeg speilreflekskamera, og la meg bare si: Happy goes lucky!! Hadde funnet en internettbutikk hvor kameraet kosta nesten $100 mindre enn alle andre plasser. Var bestemt på å kjøpe det, men tenkte jeg skulle vente til i dag (dette var i går). Da jeg kom fra skolen i ettermiddag logget jeg meg på PCen - klar til å bestille! Tror du jammen meg ikke prisen hadde gått ned nesten $50 ekstra?! Jg smilte fra øre til øre. Nå fikk jeg både Canon Eos 550D, veske og minnekort til litt over 5000 kr. Verden er på min side.

Forrige uke i kjemien hadde vi i lekse å lage en infromasjonsbok/hefte av noe slag. Den skulle være om de fire fasene vi har: gass, væske, fast og plasma. Vinneren ville få en premie. Jeg lagde en tradisjonell, norsk spåkopp, og hvem tror dere var en av vinnerene? Det var meg! Premien var et leksepass. Det vil si at en dag jeg ikke har mulighet til å gjøre leksene, kan jeg bare levere inn dette passet og få 100 poeng (full pott) likevel. Her blir det satt karakter på leksene, så det nytter ikke å sluntre unna.
Naila den oppgaven...


Oh yeah! Who's the man?

Har to tester i morgen: kjemi og historie. Så er det etterlengtet helg! Tror jeg skal ta meg en joggetur denne helga. Vertsfaren min spurte meg i dag om jeg hadde vært ute og løpt noe, og da svarte jeg nei. Så spurte jeg om jeg hadde lov til det (det er tross alt Amerika...), og svaret jeg fikk tilbake var "Yes, as long as I don't have to come with you!" Morsom fyr.

-Birgit

Ingen kommentarer: