onsdag 15. september 2010

Poesi i U.S history. Wait, whaaat??

I dag har jeg vært i mitt poetiske hjørne. Vi fikk nemlig i lekse å skrive TO dikt om innvandring. et om innvandrene som kom gjennom Ellis Island og et om dem som kom gjennom Angel Island. Dette var da i U.S history. Første verset skulle være om hvorfor de forlot hjemlandet, andre om reisen, tredje om kontrollen på Ellis Island (i dette tilfellet) og fjerde om inntrykket i Amerika. Nå skal dere få vitne hvor kreativ jeg har vært i dag.

Ellis Island
I've had enough, I have to leave
Hard working but no money I recieve
Bad politics has haunted med for so long
Maybe it disappears if I go along

The Ship is crowded like no other place
To provide the sickness we need more space
For five days long we've been onboard
The Statue of Liberty we're sailing toward(s)

Hours of standing and waiting in line
Hopefully, soon, it will be my time
Doctors examin to state our health
It's standard procedure to enter the wealth

The American Dream I hope to achieve
No one in this country shall make me leave
English is a problem but soon I will learn
I have got a job where I money will earn

Klapp på skuldra x2, sier jeg bare!

Har funnet ut at gymtimene er gode å ha fordi vi kan gjøre leksene våre der. Ironisk, eller hva? Så i dag gjorde jeg altså ferdig kjemileksa der, i tillegg til å lese over 20 sider i "Jenta som lekte med ilden". Skal innrømme at jeg har lest den boka siden forrige sommer eller noe sånt. Er på side 200-og-noe, og nå begynner det å bli interessant. Det sier vi ikke hurra til, men han skriver godt, han derre Stieg Larsson. Så faktisk de engelske utgavene av denne serien på Walmart. De skal vel snart begynne å filme Hollywood-versjonene. Blir spennende å sammenligne med de svenske.



Dro på fitnessenteret i dag igjen. Dere kommer ikke til å kjene meg igjen når jeg returnener. Og nei, det er ikke fordi jeg kommer til å rulle ut av flyet... (Forhåpentligvis)
Tok litt bilder rundt om i nabolaget på tur til trening.
The mansion

Skikkelig hjemmelaget kinesisk mat til middag i dag. Vertsmor lagde mandarin-kylling. Veldig godt!

Er ennå ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre angående speilrefleksen, men nå begynner jeg å lene mot å sende kopi av kortet. I need a speilrefleks now! I want a speilrefleks now! Tekninsk sett vet jeg at det kommer til å ta over en uke. Med mindre julenissen bestemmer seg for å la jula komme tidlig. Nei, huff. Dette ble usaklig...
Tidlig kveld! Satser på at jeg ikke er like trett i morgen som jeg var i dag. Helt forferdelig. Og det verste er at jeg ikke legger meg seint heller. Kanskje det er problemet.

-Birgit

Ingen kommentarer: