onsdag 20. april 2011

The Mix

Hver onsdag holdes det en slags ungdomssamling hos kirka vi går til. Denne gangen dro jeg, Ashlyn og Kelsey. En av the Dallas Cowboys (amerikansk fotball) skulle nemlig komme dit og snakke om forholdet mellom foreldre og ungdommer. I tillegg delte de ut gratis Redbull og mat, så da var jeg solgt. Fikk meg en stor boks med "rød-okse" som jeg slukte i meg før det hele starta, og da vi kom til midten av hele greia kjente jeg at det ble trangt om plassen i blæra. Dette var selfølgelig da Jason Witten komog skulle prate, så jeg hadde skikkelig vanskelig for å konsentrere meg. Det er så typisk at noe sånt skjer... Dere aner ikke hvor glad jeg var da det var ferdig, bare sånn at jeg kunne løpe på do. Men det var i hvertfall gøy å få med seg dette arrangementet.


Jason Witten

The Mix - for high school kids

Fikk endelig kjøpt prom-billetten min. $60 måtte jeg punge ut med. Helt greit. Vel verdt pengene (håper jeg). Temaet er liksom "enchanted" (fortryllet), så det blir spennende å se hva de gjør ut av det.



Her skal promet være.

Da jeg kom hjem i kveld hadde jeg fått en melding fra en av de andre utvekslingselevene som reiser med STS, og som bor 40 minutter unna. Han lurte på om jeg hadde lyst til å være med den gjengen på ni stykker når de har prom, fordi de har bestilt limo med plass til ti personer. Håper jeg kan dra! Synes det var veldig stas at de inviterte meg. De er liksom alle samlet på én plass, mens jeg er loner her borte.

Også må jeg bare fortelle dere noe jeg kom til å tenke på da jeg drev research om aktiv dødshjelp til engelskprosjektet i dag. Det er nemlig bare to stater som har legalisert det her i USA, og en av hovedgrunnene er at det er tap av menneskeliv - noe som anses som hellig. Da synes jeg det er ganske ironisk at 37 stater har legalisert dødsstraff. Det er da liv som går tapt der også?

-Birgit

Ingen kommentarer: