tirsdag 17. mai 2011

Ny bursdag i Norge

HURRA FOR DEG SOM FYLLER DITT ÅR! En av mine aller beste venner, Marte, blir i dag 18 år. Kan nesten ikke tro det. Gratulerer så mye med dagen, søta. ♥
Dette bildet (over) ble tatt for nøyaktig ett år siden i dag. Gyldne tider.
Kvalitetstid ♥
_________________________________________________________

Ellers kan jeg jo fortelle at jeg fikk 92 på en mattequiz som jeg tok i går. Bomma bare på én oppgave. Det er ikke ofte jeg kommer over 80 i matte, for å si det sånn, så dette var en veldig hyggelig overraskelse. Nå venter selve prøven i morgen, og jeg tror jeg er godt forberedt.

Den siste uka har vi lest Scott F. Fitzgeralds bok "The Great Gatsby" i engelsken. Den har sitt utspring i 1920-årene her i Amerika, men selv om den er av den eldre generasjonen er den utrolig godt skrevet. I tillegg har vi sett en liten biografi om Fitzgeralds liv, og det som er så interessant er at han på en måte lagde hovedpersonen i boka akkurat som seg selv. I morgen skal vi se filmen. Jeg er så spent!

I fysikk i dag tok vi "end-of-cource"-test. Den skal erstatte TAKS (testen elvene må ta for å bekrefte at de er klare til å gå videre i neste trinn) til neste år. I teorien hadde ikke jeg trengt å ta den, men læreren tok den som en test grade. Hun tok alt skikkelig seriøst. Vi måtte til og med levere inn mobilene. Hun hadde ikke så stor tolmodighet fordi hun hadde løpt i gangen også tråkket over eller noe. Hun er nesten 60!! Haha, der satt hun, bak i klasserommet, med foten hevet. Og da jeg snudde meg for å se hvordan det stod til med henne hadde hun sovna av! Skrue det der, altså.

-Birgit

Ingen kommentarer: