mandag 28. februar 2011

I've got the best of both worlds!

Regel nummer én når du blir invitert i bursdag her i USA: IKKE pynt deg.
Yess yess, andre gang på rad jeg har gått på den smellen. Jeg møtte opp i både kjole og hengeøredobber. Resten av gjengen stilt med joggebukse... Hun ene som kom litt senere sa HUN følte seg "under dressed". Ja... det kunne hun si, det. Men det er greit. Jeg tar hintet.
Vi spilte (?) Zumba på x-boxen. Nå har de jo fått sånn kamera til den, men det var ikke bare-bare. Vi sleit i en halvtime med å starte spillet. Teknologien nå til dags, altså...
Når det gjelder maten kom jeg ikke til en plass hvor man teller kaloriene. HERREGUD så gode muffinser. Det gikk ned et par-fire stk. Senere på kvelden (da de fleste hadde dratt hjem) spilte vi et kortspill som heter "Apples to Apples". Skikkelig morsomt spill som jeg kanskje må investere i før jeg reiser hjem. Vi får se.



I går så jeg Oscar-utdelingen på TV for første gang. Det har jeg alltid hatt lyst til, og i går fikk jeg endelig ønsket oppfylt. Koste meg skikkelig foran TVen. Bare synd det sendes så alt for sent i Norge...

Jeg skulle egentlig dra og trene i dag etter skolen, men så dro vi heller for å spise middag ute, og så fikk jeg så forferdelig vondt i magen. Det var litt surt, så nå har jeg tatt meg selv i nakken og sagt at i morgen... da skal jeg svette litt.
Appropos svette: i engelsken i dag leste vi en tekst fra tekstboka, og da var det liksom sånn at de som ble utpekt til å lese måtte velge neste person til å lese videre. Vel, han som satt bak meg (og som jeg kjenner fra forrige semester) valgte selvfølgelig meg. Jeg begynte å lese. Og jeg leste og leste. "Farsken," tenkte jeg. Det var da svært så langt det avsnittet var! Joda, jeg fikk det lengste avsnittet, og det, kombinert med gammelt språk, var ingen suksess. Ble varmere og varmere i trøya for hvert ord jeg prøvde å uttale. Da jeg var ferdig ble jeg bedt om unnskyldning fra han som valgte meg. No hard feelings, altså. Det var bare så utrolig typisk at jeg måtte le litt i etterkant. Og da teksten var ferdig skulle vi svare på noen spørsmål fra teksten. Det var sånne "tenke-spørsmål" som jeg hater. Skjønner det ikke... Hver gang vi lese en tekst i engelsken bare tuner jeg helt ut. Det som gikk gjennom hode mitt der og da var "Lurer på hva vi skal ha til middag i dag." DET er trasig, det.

I morgen trenger jeg ikke møte på skolen før klokka 12. Niende-, tiende- og ellevteklasse har nemlig noe ala tentamen i norsk, og da er utvekslingselevene fritatt.

Ingen kommentarer: