fredag 4. februar 2011

Winter Wonderland (for real this time)

Overlevde nok en dag hjemme. Det var kanskje fordi vi gikk til golfklubben for å spise lunsj. Snøen falt skikkelig i natt, så jeg våkna til et hvitt teppe ute. Føret er bedre i dag, men ennå er det skummelt å være ute og kjøre. Vi starta å gå i 2-tida, og da vi hadde kommet oss ut av innkjørselen starta klaginga. Som viking kan jeg jo bare slå fast med en gang at det ikke kom et ord fra min munn. Hele 45 minutter på 3 km. De kunne ikke tro det da jeg fortalte at dette var avstanden jeg gikk hver dag i 5-6 år - fra jeg var rundt 8! Jeg er egentlig glad for at jeg fikk vokst opp under såpass "ekstreme" forhold hvor vi har lært hvordan man bruker beina, for jeg kan fortelle dere med én gang at sånt er de ikke vant til her borte.
Etter å ha spist var det ganske kjølig å komme ut igjen, så da tok jeg beina fatt igjen og gikk som en racer hjem. Orka ikke å gå med museskritt. Tror jeg brukte rundt 20 minutter hjem alene, og da resten av familyen kom hjem var jeg i full gang med å rydde og vaske rommet + badet mitt. Så ikke på TV før halv 8 nå i kveld, noe som ikke er normalt til å være meg. Føler at kjeg har fått utrettet mer bare i dag enn hele denne uka sammenlagt. Også har jeg fått masse frisk luft. Herlig? Greit nok, i hvertfall.

Forresten; SuperBowl (den store årlige amerikansk fotball-finalen) skal arrangeres her i Dallas på Søndag, men pga. været har masse fly blitt kansellert. Vet ikke hvor mye dette går utover kampen på siden de fleste kom i begynnelsen av uka, men i dag var det i hvertfall på nyhetene at rundt 10 personer er fraktet til sykehus etter å ha blitt truffet av snøflak som falt fra taket på stadioen. Og en masse trafikkuhell har det vært. I morgen har det meldt snø igjen. Det er noe som ikke stemmer her...



-Birgit

Ingen kommentarer: