fredag 19. november 2010

Min første midnattpremiere


Som dere forhåpentligvis har fått med dere så var jeg på midnattpremieren av Harry Potter i natt - min først premiere ever! Hadde egentlig tenkt til å sove en time eller to før vi dro på kino, men øynene ville bare ikke høre etter. Det gjorde jo ingen ting, for jeg fikk meg jo en høneblund i kinosalen! Ja, jeg klarte fanden meg å sove iløpet av filmen. Det var helt grusomst, altså! Dere vet jo meg. Jeg vil så gjerne får med meg filmen, men øynene vil bare ikke holde seg åpne. Jeg duppa av flere ganger. Satt og slang hodet ned - for så å vakne av at "fallet". Fikk i hvertfall med meg begynnelsen og slutten... Så nå vet jeg at det er bortkasta penger å dra på en midnattpremiere på en dag du var oppe klokka halv 7. Waiste of time and money if your name is Birgit.
Vi satt ute og venta i kulda i nesten 2,5 t. Egentlig var det ikke så kaldt. Pressa i meg en "venti" caffe latte. Blir så lei av at amerikanerne ikke kan bruke samme ord som resten av verden. Jeg viste min protest ved å bestille "one big caffe latte". Han i skranken så bare rart på meg, og så måtte jeg oversette til italiensk eller hva svarten det er slags språk. Holy crap! Slo det nettopp opp på google transalte, og det betyr visst "tjue" på italiensk. Wtf?? JEG VIL HA EN STOR CAFFE LATTE! Det var like før jeg brukte tegnspråk.
Da vi endelig kom oss inn i kinosal 2 (de viste filmen i alle 12 salene i kinoen) slukte jeg en redbull. Da var klokka ca. 10. Var lys våken...helt til filmen begynte klokka 12. Korttengt, det der. Klokka 2:30 var filmen ferdig, vi var hjemme ca. 3 og jeg la meg 3:47. Ingen å se på skype.
Sovna i U.S history i dag. I kjemi så vi CSI (etter å ha tatt en prøve, vel å merke).Nå er det endelig thanksgiving break! På tirsdag kjører vi til Tennessee. Skal kjøre gjennom Oklahoma, Arkinsas, Missisippi og muligens også Alabama. Sweet!
Også en random ting jeg så i dag. Det kjørte en flott Sewell (eller noe sånt) forbi oss. Gjett hva de hadde hengende fra speilet. Det var hverken wonderbaum aller terninger - de hadde en lysekrone! Herregud.
I morgen er det nail appointment klokka 9 og så fotballkamp i cowboys stadium klokka 11. Det er der Superbowl skal være i år.

-Birgit

Ingen kommentarer: