lørdag 20. november 2010

Coin lecture for y'all!

Vi dro ikke på kampen likevel i dag. Bestemte oss heller for å være hjemme og rydde/vaske huset. Utsatte rommet og badet minn forrige helg, men nå har jeg unnagjort det. Føles bra. Sovna av i ettermiddag. Herlig! Lå inntulla i Kevins snuggie og i hans stol da han kom hjem. Porka og sov. Jeg og Sandi har vært på fitnessenteret i kveld. Hun har begynt å trene med en personlig trener, og da hjelper det at hun spør om jeg vil være med å trene. Trengte det virkelig, men leggbeinet gjør fortsatt vondt. Skal en tur i morgen og på tirsdag også. Thanksgiving består jo for det meste av god mat, så da tenkte jeg det kunne være lurt å prøve å brenne av noe fett FØR moroa begynner.
Det har vært en veldig rolig lørdag. Skal ikke lyve og si at det ikke er godt iblandt. Har til og med snakka med min bror og hans kompis på skype. Fikk omvisning i den nye leiligheta - egen episode av Cribs. Også hadde de laget en sang til meg. Vakkert!
Etter det ringte jeg til Maja. Vi snakka faktisk i én time! Det var første gang siden jeg flytta at jeg har snakka med henne, og det var virkelig koselig å høre stemmen hennes igjen!


Her ser dere hvor lite jeg hadde å gjøre på et punkt: Nå har jeg endelig lært meg myntene i amerikansk valuta. Det er neimen ikke bare-bare, skjønner dere. På alle myntene står det "In God We Trust". (Det står for såvidt også på sedlene.) Amerikanerne er veldig religiøse.

Denne mynten kalles "nickel", og den har en verdi på 5 cents.



Dette er "one dime" som tilsvarer 10 cents.


Her har vi one cent.

Dette er "a quarter". Verdien er 25 cents. Gaske logisk egentlig.

Håper dere lærte noe nå! Kan være greit å ha i bakhand. (1 dollar er 100 cents.)
-Birgit

Ingen kommentarer: