mandag 17. januar 2011

Relax, don't do it...

Hurra! I morges kunne jeg endelig sove lenge(r). Våkna rundt halv 11, og det synes jeg er et veldig godt tidspunkt å starte dagen på. Har egentlig mest bare slappa av i dag. Skypa og sett på TV, sydd og fått manikyr. Dere vet, alt det der man bruker å gjøre på en fridag, eller hur? Apropos manikyr; tror ikke hun dama som ordna neglene mine likte meg noe særlig. Man må nemlig slappe av i fingrene sånn at de kan dandere vinkelen slik de måtte ønske. Vel, jeg har veldig vanskelig for å slappe av i musklene, så fikk flere ganger streng beskjed om å ikke stramme. Noen ganger trodde jeg faktisk det var like før hun skulle bli så lei at hun storma avgårde, og jeg ble sittende igjen med halvferdige negler. Hver gang jeg ble tilsnakket lovde jeg meg at fra da av, så skulle jeg være flink. Dessverre skjedde ikke det. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig! Hun var sikkert bare glad til da hun var ferdig. Også var hun kinesisk (alle som jobber der er det), så jeg er sikker på at de prata om meg. Now, that's the beauty of being from another country - bortsett fra at noen ville skjønt at det var noe muffins om jeg satt der og prata til meg selv på norsk. Farsken...



Mine prosjekter ved symaskinen i dag og i går har vært dette:


Her er korsettet. Siden det ble så "slapt" sydde jeg noen ekstra sømmer for å få det til å minne om spiler på innsiden. Funka fett, tror jeg. Nå mangler bare snøringa i fronten, pluss at jeg må sy det inn.


Fattimannsskjorte. Kjapt, trygt og billig. Kan snart sy disse i blinde.


I morgen skal skuespillerne ha bilder av hårfrisyrer for forestillinga. Great... Måtte bare stjele noe fra nettet.
Andre semester starter i morgen, og jeg må si at det føles litt som første skoledag. Man er spente på hvilke elever som skal gå i klassen, hvordan lærerne er og hva man skal ha på seg, haha.
-Birgit

Ingen kommentarer: