fredag 21. januar 2011

Ich bin nicht Einstein

Okei, så dagen i dag gikk ganske bra - helt til siste time: Precalculus. Vi hadde jo en quiz i dag, og siste halvtimen av klassen fikk vi bruke på den. Vel, med én gang jeg fikk utdelt quizen sto det helt stille i hodet mitt. Huska ikke formlene som jeg hadde arbeidet med i hele går. Er det mulig?! 10 spørsmål, og jeg klarte ikke engang å gjøre alle. Tror nok ikke jeg fikk de som jeg faktisk klarte å skrive ned rett. Huff, det var en dårlig start på helga... Er helt sikker på at jeg har strøket. Vi har quizer flere ganger i uka fremover, og prøve sikkert hver/annenhver. Skjønner ikke hvorfor de kaller det test og quiz. Karakterene teller jo faktisk, og en prøve er da vel en prøve? Synes skolesystemet her i USA er helt idiotisk for å være helt enig. MASSE lekser HVER dag. I forhold til forrige semester hvor jeg nesten aldri hadde lekser er dette helt forferdelig, rett og slett. Går konstant å tenker på hvordan jeg skal fordele arbeidet og klare å bli ferdig med alt + det å få gode karakterer. Akkurat nå er det ikke godt å være lille Birgit... Men da hjelper det å tenke på at jeg ikke er alene om det, selv om det føles sånn.
Det var dagens "lille dype".


Etter skolen så jeg Lés Miserables. Herlighet, for noen flinke sangere de har på skolen. Er imponert. Også veldige proffe kulisser. Midt på scenen har de investert i et "turntable". Altså en running som du kan rulere mens musikalen foregår. Trodde sånt bare var å finne på Broadway.

Etter jeg kom hjem har jeg sydd på noen kostymer. Det begynner å nærme seg, men nå har jeg stort sett bare småting igjen. Work Call på skolen i morgen. Neste uke må vi være igjen etter skolen helt til klokka halv 10 på kvelden, så nå på søndag må jeg prøve å gjøre alle leksene for hele uka. JOY.


Skjørt til en prostituert (eller "lovely lady" som vi må omtale de som siden dette er et skolestykke.)
-Birgit

Ingen kommentarer: