fredag 27. august 2010

Mission First Day of School: Completed

Første skoledag gikk bra. Brukte tre kvarter på å komme oss til skolen (som bare er ca. 15 min unna) pga. forferdelig skoletrafikk. Henta timeplanen min, og fikk heldigvis bytta biology til physics. Journalism var full, så jeg måtte derfor velge noe annet. Valgte personal fitness, og GUD det var kjedelig! Gleder meg ikke til å dra tilbake dit... Det eneste du behøver å gjøre for å få A i faget er å ha med deg treningsutsstyr og å delta. Vanskelig. Lærerne i faget var veldig hyggelige, men de bare satt med PC'en. Altså ikke noe oppmuntrende. Har også en følelse av at jeg var den eneste 11.klassingen.

Chemistry og U.S History var helt greit. Lærerne virket bra. Så går vi over til teatergruppa. Læreren satte meg i Theatre Arts 3!! De andre elevene hadde måttet gå gjennom audition i fjor for å joine. Alle der var helt utrolig imøtekomne! Da jeg kom inn i klassen og sa at jeg var fra Norge var alle helt i hundre. Kjempemorsomt! Ble tatt godt imot. Hver uke har de noe som heter snaps, og det går ut på at alle elevene skriver noe positivt om en annen person. Lappene legges i en eske og blir lest opp hver fredag. Alle lappene er anonyme. Jeg fikk fire i dag! Fikk vite at alle vi må gjøre en audition og synge en sang fra Lés Miserable. HAHA, dette kan bli morsomt. Er ikke helt sikker på om vi skal sette opp den musikalen eller om det var et barnestykke. Kommer i hvertfall til å drite meg loddrett ut. Heldigvis tror jeg ikke de andre i gruppa bryr seg! Det er en i den klassen som er akkurat som Kurt i Glee. Herlig gutt!

Når det gjelder lunsjen er den basert på 3rd period. Jeg har D-lunsj, altså den siste lunsjen. Tror den er ca. 13:20 eller noe sånt. Satt i dag for meg selv i gangen og spiste. Måtte le inni meg, for det er så typisk første skoledag på film... Vertsmoren min hadde laget til matpakke til meg, og hun hdde brukt Chase's "matboks". Det er egentlig en sånn kjølebag, og jeg var litt flau over å bære på den. Kamuflasje til og med! Alle de andre hadde lunsjen sin i en grå paper bag. Må kanskje gjøre litt endringer der, ja.

Første forballkamp på skolen i dag, og fikk dermed se pep-rallyet. Det er for å få opp school spiriten. Da spiller bandet og scherleaderne danser i gymsalen. Halve skolen får se det live mens den andre halve delen ser det på tv. Neste gang er det omvendt. Kampen på kvelden var det kult å oppleve. Som på film! Så egentlig ikke så mye av selve kampen fordi jeg og Kelsey gikk og så i bodene. Hun fikk meg til å farge håret blått!! Vel, la meg bare si at hun kom hjem med gult hår... Da det var opptredener gikk vi opp på tribunen for å se. Fikk med oss bandet og rosettene.

Har til og med sett fireflies! Visste ikke at de eksiterte på ordentlig. Trodde det var noe James Cameron fant opp da han skrev Avatar.





-Birgit

Ingen kommentarer: