lørdag 21. august 2010

Houston, we have a problem!

Kan begynne med å si at jeg er vel fremme i Lantana, Texas. Flyet fra NY var 30 min før tiden, så vertsmor og alle søsknene mine stresset for å komme frem i tide. De hadde laget plakater til meg og var så skuffet siden de ikke fikk stå og holde dem da jeg kom. Vertsfar Kevin kom fra jobb nesten med én gang jeg kom. Det ordnet seg i hvertfall.
Huset er stort! Har eget rom, bad og walk-in closet (som jeg deler med yngste vertssøster). Et stikkord: 70" TV!! Dro ut og spiste is på et velkjent is-sted etter middag, goodie. På kvelden så vi The Last Song. Jeg klarte selvfølgelig å sovne siden jeg stod opp så tidlig, men hadde sett filmen før.




Døra i bakgrunnen går inn til skapet mitt.





Badet i bakgrunnen.




I dag har vi vært og badet i et basseng som alle beboerne i Lantana kan bruke. Utrolig fint! Det er sånn ca. 40 gader celsius her, og det kjenner man!Skal snart i kirka, men etter hva jeg har hørt er det ikke sånn som i Norge. Mer som en rocke konsert. De kjører ulike teamer hver uke, og i denne uken er det Twilight!


Så tilbake til NY: Onsdag dro vi til Jones beach. Ble faktisk imponert! Badet masse i Atlanterhavet og hilste på kjekke life guarder. Torsdag fremførte vi showet vi hadde laget, og vi vant hele STS Olympics! Disco etter showet, og fredag var det tidlig opp siden bussen til flyplassen gikk 04:30.


Når det gjelder overskrifta er det pga. at skolesituasjonen ikke er under kontroll ennå. Skolen begynner på mandag men jeg har ikke skoleplass. De skal enten få meg inn på en skole her eller finne meg ny familie... I løpet av uka sa Kevin at skolesituasjonen skulle være under kontroll. I hope so!

Vertssøsknene mine utenfor det meksikanske spisestedet.
Er veldig fornøyd med familien! Alle er kjempehyggelige, snille og morsomme. Dette kommer nok til å bli et spennende år.

Skrev dette innlegget før vi dro i kirka. Nå har vi vært der, og for å si det sånn: DET ER IKKE SOM I NORGE. Kirka er en stor boks, ikke noe trebygg med tårn i. Da vi kominn der trodde jeg det var en fornøyelsespark. De hadde til og med en butikk der inne. I den ene salen hvor vi var tror jeg det var plass til sikkert 500 eller 1000 personer. (Er ikke helt sikker, men det var masse folk!) Presten sto på en scene, akkurat som på en rockekonsert og vinkla faktisk preknen på en interressant måte. Twilight: Romance meets true love. Det var altså temaet. Synging og dansing til Twilight-musikk. Skikkelig show, i grunn!

Dro og spiste meksikansk mat etterpå.


Nå skal jeg legge meg, så god natt!


-Birgit
























Ingen kommentarer: