mandag 30. august 2010

High School Musical 4!

Gjett hva jeg fant ut i dag'a? Tror jeg har nevnt det før, men i hvertfall: Alle i teatergruppa er nødt til å gjennomføre en audition til Lés Miserables. Dette er en musikal som skolen setter opp, og dermed kan alle elevene som ønsker prøve seg på audition. Akkurat som i High School Musical. Jeg kan jo ikke synge, så jeg skal gjøre mitt beste. Har ikke de største forventningene til resultatet, men det hadde vært sykt kult å få en rolle i stykket. 25. september holdes det audition, så da må vi alle være klare. Fikk utdelt sangene vi kan velge mellom, og jeg som jente kan velge mellom "I Dreamed a Dream" (Yeah!! Susan Boyle, you better watch out!), "On My Own" (aldri hørt) eller "People's song". Har ikke bestemt meg for hvilken sang jeg skal velge ennå, men i tillegg til å synge skal vi også dramatisere til. Jeg kommer til å drite meg loddrett ut.

I kjemien sliter jeg med komma og punktum fordi disse er omvendt enn i Norge. 23.5 (U.S) = 23,5 (N). This drives me crazy!
U.S History er vanskeligere enn jeg hadde trodd pga. alle de avanserte uttrykkene. MEN jeg skal klare meg. Om det så blir 24:5-work. Nei, vent. Der går grensa.

Satt faktisk sammen med noen i lunsjen i dag. en jente fra Theater, en brasiliansk jente og noen gutter. Det var riktig så koselig. I gymmen trodde jeg seriøst at jeg skulle dø. Ikke fordi jeg var så sliten, heller tvert imot. Vi satt i ca. 1 time og bare venta på å begynne. Ferdig skifta og alt. Så etter fjort-og-førti timer begynte vi å "spille" badminton. I 20 MINUTTER!! Herregud, jeg ville bare skrike. Noe så meningsløst! Får jo ikke noe utbytte... Har bedre ting å bedrive tida mi med. Skal snakke med counsellor i morgen. Prøvde i dag, men hun var ikke på skolen. Er nødt til å få bytta den timen. Kommer ikke til å overleve HVER dag med den typen PE frem til jul.

Etter skolen dro vi til Kohls (et varehus med litt av hvert) fordi jeg skulle finne meg skjørt og sko som vi trenger til øving i Theater. Fant på salg, hurra! Skikkelig behagelige sko, men utseendemessig derimot..? Vel, det funker. En slikk og (nesten) ingen ting.
Som dere ser: ingenting fancy.
Vi skal sette opp et stykke som heter Arabian Nights i teatergruppa vår. Noe Aladdin-aktige greier. Kult. Der er alle garantert en rolle.
-Birgit